Parhaat rentoutusharjoitukset ja unihypnoosit

Tältä sivulta löydät rentoutusharjoituksia ja unihypnooseja suomenkielellä ja englanninkielellä. Niin lapsille kuin aikuisillekin. Näiden videoiden tarkoitus on rentouttaa sinut pois päivittäisestä stressistä ja/tai saada sinut nukahtamaan helpommin.

Nykyelämä on kiireistä ja stessaavaa ja välillä unohdamme olla vain omiemme ajatuksiemme parissa. Tai pahimmassa tapauksessaomat ajatuksemme ovat niin stressaavia, että ilman jatkuvia ärsykkeitä, ajattelemme pelkästään elämämme ongelmia. Mielen säännöllinen rauhoittaminen on hyvin tärkeää. Jokainen meistä on syntynyt rauhallisin mielin, mutta monet meistä ovat hukanneet rauhoittumisen taidon matkan varrella. Kuuntele näitä rentoutumisäänitteitä useasti ja harjoituksen myötä pääset lähemmäs pysyvää mielenrauhaa.

Rentoutusharjoitus toimii parhaiten, kun rauhoitat ympäristön. Tee näin:

  • Sulje puhelin, tietokone ja televisio (jos katselet tätä tietokoneella tai puhelimella, himmennä näytön kirkkautta ja ota pois soittoäänet ja ruudulle hyppivät viestinotifikaatiot. Tämä on sinun aikaasi, on tärkeää eristäytyä hetkellisesti.)
  • Siivoa ympäristösi. Jos olet kotona, järjestele tavarat pois näkyvistä. Sotkun keskellä on vaikea rauhoittua.
  • Himmennä valot ja sytytä kynttilöitä.
  • Laita kuulokkeet korville ja aloita alla olevien videoiden katseleminen. Suosittelemme nukkumiskuulokkeita, jotka eivät paina korvia.


Suomenkieliset Rentoutumisharjoitukset ja Unihypnoosit

Syvä meditointi – Apua nukahtamiseen

Vähemmän ohjausta sisältävä meditaatio, joka sopii nukahtamisvaikeuksista kärsiville ja itsenäiseen meditaatioon tähtääville.

Rentoutusharjoitus telttaretkellä sateisessa metsässä

Tässä rentoutusharjoituksessa löydät itsesi pieneltä metsäaukiolta. On kesäilta. Sinulla on säänkestävä teltta valmiiksi pystytettynä, jossa odottaa makuupussi. Sytytät nuotion, jonka äärellä ehdit istua hetkisen ennen sateen tuloa. Voit nukahtaa mukavasti teltassa kuunnellen sateen ropinaa. Rentoutusharjoitus teksti.

Unihypnoosi nuotion äärellä

Tämä on lyhyt rentoutusharjoitus tarina. Hypnoosiäänitteen avulla voit täysin rentoutua ja unohtaa mieltä rasittavat ajatukset. Äänite vie sinut hyvin rentoon olotilaan, jossa on helppo nukahtaa.

Syvärentoutus

Outi Rinteen syvärentoutus puhdistaa mielesi.

Englanninkieliset Rentoutumisharjoitukset ja Unihypnoosit

Syvän unen mindfulness-meditaatio

Rentoutumisharjoitusäänite. Tässä ohjatussa meditaatioharjoituksessa on tarkoitus poistaa ylinmääräiset ajatukset mielestäsi ja saattaa sinut syvään uneen. Rentoutus nukahtaminen.

ASMR unihypnoosi

Jos et ole ennen kuullut ASMR-termistä, lue siitä lisää täältä.

Yli kahden tunnin unihypnoosi-video

Pitkä rentoutusharjoitus uneen. Jos et ole ennen kuullut ASMR-termistä, lue siitä lisää täältä.

Rentoutusharjoitus lapsille

Rentoutusharjoitus Mielikuvamatka – Lennetään mielikuvitusmaailmaan

Kupariketun rentoutusharjoitus lapsille. Hänen YouTube-kanavaltaan löytyy paljon muitakin rentoutusjarjoituksia lapsille.


Rentoutumisvinkkejä

  • Vältä rankkaa liikuntaa, mutta käy hitaalla kävelyllä, uinnilla tai joogassa. Lempeät liikkeet rauhoittavat kehoa, kun taas raju liikunta saa adrenaliinin pinnalle.
  • Tee helppoja asioita, jotka eivät vaadi ajatusta. Kuuntele mediaatioita tai ASMR-videoita. Väritä värityskirjoja, siivoa, maalaa tai askartele. On tärkeää koittaa poistaa nyykisiä ajatuksia mielestäsi täyttämättä sitä muilla ajtuksilla.